Rebellion R13, bolid szwajcarskiego zespołu Rebellion Racing to bohater naszej pierwszej notki z ciekawostkami wyścigowymi oraz propozycjami aut, którymi pobijecie osobiste rekordy na swoich ulubionych torach w centrum Apex One.
Model R13 to auto bazujące na konstrukcji francuskiego producenta samochodów wyścigowych Oreca i powstało, aby konkurować w klasie LMP1. Czym jest klasa LMP? Skrót pochodzi od sformułowania „Le Mans Prototype”. Sama klasa dzieli się na LMP1 i LMP2, jednak dzisiaj skupimy się na tej grupie z jedynką w nazwie.
Prototypy LMP1
Co znajdziemy pod maską takiego bolidu? Auta tej klasy mogą wykorzystywać prototypowe silniki o minimalnej pojemności 3.4 litra, silniki turbodoładowane o maksymalnej pojemności dwóch litrów oraz motory o zapłonie samoczynnym (o maksymalnej pojemności do 3.7 litra). W klasie tej zobaczymy również samochody z napędem hybrydowym. Klasa ta została w tym roku zastąpiona przez LMH, czyli Le Mans Hypercar.
Model R13 w Apex One
Model R13, który wykorzystujemy w naszym salonie, bazuje na aucie startującym w barwach Rebellion Racing w latach 2018-2020 i jako Alpine A480 zespołu Alpine Elf Matmut w latach 2021 i 2022 (w klasie LMH).
Silnik GL458 od firmy Gibson generuje 700 koni mocy. Samo 4.5 litrowe V8 kręci się do 9000 obrotów na minutę! Różnica między naszym modelem a rzeczywistością to zestaw dający wysoki docisk. Dzięki temu auto jest doskonałym wyborem dla kierowców szukających maksymalnej prędkości i przyczepności na torze wyścigowym.
Dla kogo?
Kierowcy średnio zaawansowani, na trasy długodystansowe lub szybkie rundy wyścigów w grupie.
Przejazd Wojtka Rebellionem R13 na torze Nordshleife – 5:47″776
Strefa GT, platforma i kokpit Qubic System 3DOF QS-CHQ1
Wojtek Szoka | Drive4Life