Porsche 911 GT3 R (2016) oraz Nürburgring GP (GT), najnowsze combo torowo-samochodowe na najbliższym wyzwaniu Szybkich Poniedziałków

Damian Lempart, Mistrz Polski WSMP w najnowszym wywiadzie dla Apex One podzielił się z nami swoim doświadczeniem na Zielonym Piekle i wyjaśnił, czemu warto wybrać się na tor Nürburgring oraz jakim autem jeździć po wirtualnej nitce w centrum Apex One.

porsche gt3 r nurburgring

Apex One: Czy nazwa Zielone Piekło oddaje charakter toru wyścigowego Nurburgring?

Damian Lempart: Bez najmniejszego cienia wątpliwości. Oprócz tego, że tor jest niezwykle kręty i długi, cechuje się ogromnymi różnicami wysokości. Ważnym aspektem jest to, że panujące tam warunki pogodowe mogą być mocno losowe.

AO: Jakie są najczęstsze błędy simracerów w jeździe po „Nurbie”?

Niezależnie od tego, czy mowa o simracingu, czy o wyścigach w realu, zazwyczaj próbują nauczyć się toru na pamięć, a należy go próbować zrozumieć.

Apex One: Które auta z listy w Apex One dają Ci największą frajdę na Zielonym Piekle i dlaczego?

DL: Lubię różnorodność i uważam, że ogromem przyjemności jest możliwość zobaczenia czy sprawdzenia różnych samochodów. Jednak jeśli miałbym wybierać jedną kategorię samochodów, byłaby to klasa GT3 z racji, że jest to najmocniejsza kategoria samochodów tam startujących, która wyróżnia się bardzo mocną konkurencją i sporą ilością marek samochodów. Natomiast jeśli miałbym wybierać po marce, bezdyskusyjnie byłoby to Porsche.

Lista aut GT3 w Apex One:

  1. BMW Z4 GT3
  2. Ferrari 488 GT3
  3. Ferrari 488 GT3 2020
  4. Lamborghini Huracan GT3
  5. McLaren 650 GT3
  6. McLaren MP4 12C GT3
  7. Mercedes AMG GT3
  8. Mercedes SLS GT3
  9. Nissan GT-R GT3
  10. Porsche 911 GT3 Cup 2017
  11. Porsche 911 GT3 R 2016
Damian Lempart Tor Poznań

AO: Poleciłbyś wybranie się na „Nurba” kierowcom simracingowym? Na co kierowca e-sportowy powinien zwrócić uwagę na początku swojej jazdy po torze?

DL: Wybranie się na Nurburgring polecam każdemu, niezależnie od tego, czy ktoś jest simracerem, czy nie! Aczkolwiek, jeśli mowa o osobie zajmującej się wirtualnym ściganiem, należy się przygotować na szok, który przeżyje nasz mózg, ciało i ogólnie pojęta percepcja. Dlatego z własnego doświadczenia jako kierowca wyścigowy, który zaczynał w pełni od simracingu, wyjątkowo rekomenduję nie katować na siłę tego toru tuż przed wyjazdem na prawdziwy obiekt. Inną kwestią jest też dużo większa ilość zmiennych, jakich nie doświadczymy w symulacji.

AO: Warto wybrać się na Nurburgring z instruktorem we własnym aucie i kiedy jest na to najlepszy okres?

DL: Osobiście zawsze powtarzam, że to jest jak z nauką jazdy na desce. Można próbować samemu, ale większości zajmuje to znacznie dłużej, co najmniej kilkukrotnie, jak nie więcej, niż mieliby spróbować z usług profesjonalisty. A skoro dłużej, to i też znacznie drożej, ponieważ paliwo czy wpisowe trzeba opłacać, nie mówiąc nawet o ryzyku związanym z motorsportem, czy samym Nurburgringiem. Już nawet nie liczę, ile razy ktoś próbował przyoszczędzić na szkoleniu, bo był zbyt pewny siebie lub „kolega go pokieruje”, a skończyło się to przykrymi dla portfela konsekwencjami. Koszt zajęć jest małym ułamkiem ceny względem konsekwencji, jakie można ponieść na torze.

Tor Poznań WSMP

AO: Kiedy i gdzie możemy kibicować Ci przy najbliższych zawodach?

Najbliższe zawody mam w dniach 15-17 lipca na Torze Poznań, także zapraszam na padok, aby pogadać o Nurburgringu, simracingu lub żeby zbić piątkę! W tym roku prawdopodobnie również wezmę ponownie udział w RCN na Nordschleife, ale po więcej bieżących informacji w tym zakresie, zapraszam do śledzenia mnie na moich social mediach.

zdjęcia: Damian Lempart | fot. Mikołaj Pogonowski (Ministry of Speed)

Śledź Damiana na jego profilach social media

Zapytaj nas o najbliższe możliwe terminy szkolenia z Damianem w Apex One